Online 24/7

-Köpa Fiskekort

-Köpa Jaktkort

-Hyra stuga

-Se översikts kartan Köpa detalj karta A1 Swish 150kr till 123 278 85 86 med Namn och post adr

MKJ&F Malmvägen 6 98341 Koskullskulle Telefon: 0970-22913 E-mail: mkjf@hotmail.com Web: http://www.mkjf.se FB: https://www.facebook.com/groups/mkjfvf/

Jag är jägare – nu släpps filmen

Helene Tivemarks rosade film ”Jag är jägare” släpps nu på
Studiefrämjandets digitala plattformar. Filmen vänder sig till
jägare och människor som inte jagar för att skapa konstruktiva
samtal om jakt. Filmen ”Jag är jägare” har producerats tillsammans
med Studiefrämjandet, Kennelklubben och Jägareförbundet.
Efter ett år där filmen visats på beställning är det dags att
släppa den helt öppet och gratis på digitala plattformar. Helen
Tivemark har rest landet runt för att visa filmen och prata med
människor om jakt, jägare och allt där emellan.
– Det har varit stor efterfrågan, men nu kände jag att det var
dags att släppa den helt öppet. Förhoppningsvis leder den till
nya diskussioner, säger Helene Tivemark.
Studiefrämjandet släpper samtidigt material för workshops
som kan användas i studiesyfte och samtal.
Filmen har fått ett mycket positivt mottagande och blivit en
ögonöppnare för många människor som aldrig jagat.
– Den visar mjukare sidor som aldrig kommer fram annars. Jag
har gjort filmen i ett folkbildande syfte. Jag hade väntat mig
mer konflikter när vi har visat filmen, men det blev det inte.
Istället har den skapat samtal där människor har mötts utan
konflikt, och sådana arenor behövs, säger Helene Tivemark.
Boo Westlund, Svensk Jakt
Se filmen här:
https://youtu.be/YHyF0q5VNBo

Leta i den här bloggen