Online 24/7

-Köpa Fiskekort

-Köpa Jaktkort

-Hyra stuga

-Se översikts kartan Köpa detalj karta A1 Swish 150kr till 123 278 85 86 med Namn och post adr

MKJ&F Malmvägen 6 98341 Koskullskulle Telefon: 0970-22913 E-mail: mkjf@hotmail.com Web: http://www.mkjf.se FB: https://www.facebook.com/groups/mkjfvf/

Föreläsning Hundkunskap med Mattias Westerlund Hundskolan

4 maj 2009 Grand Hotel Lappland, Gällivare. Kl 18.30

Föreläsning Hundkunskap med Mattias Westerlund Hundskolan Vision‏

Föreläsare: Mattias Westerlund, Hundskolan VisionMattias har många års erfarenhet av hunddressyr och utbildning för hundägare. Mattias har under ett flertal år arbetat vid Hundskolan i Sollefteå och driver nu det egna företaget, Hundskolan Vision.

Innhåll:Hundkunskap
  • Fostran och inlärning; hur ska du arbeta med din valp, unghund, vuxna hund för att på bästa sätt ta till vara på deras egenskaper och utveckla den till en trevlig familjehund och effektiv jakthund.
  • Inlärning; hur lär hundar och hur använder du denna kunskap praktiskt i träningen av din hund
  • Ledarskap; vilka egenskaper är viktiga för di som flockledare och hur ska du agera i vardagen för att bli och förbli ledare
  • Mentalitet; varför bör vi ha viss kunskap om hundars mentalitet och hur nyttjar jag denna kunskap
  • Skott; alla jakthundar måste kunna hantera skott, hur skottränar jag min jakthund o Hur planerar jag injagningen av min jakthund oavsett om det är en stövare, älghund, fågelhund etc?

Pris: Gratis för Jägareförbundets medlemmar (medtag medlemskort). Övriga betalar 50 :-/person.

Leta i den här bloggen